De VVD-fractie van Enschede krijgt een nieuwe fractievoorzitter. Per 1 oktober 2015 neemt René Kreeft deze taak over van Anneke Broekman, die deze functie sinds 2010 heeft vervuld.

René Kreeft (49) is sinds 2014 Raadslid voor de VVD in de Enschedese Gemeenteraad en was in 2014 lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen. Daarvoor was hij vicevoorzitter van het VVD afdelingsbestuur in Enschede en voorzitter van het Bewoners Team Stroinkslanden. In het dagelijkse leven is René Kreeft sinds 2000 gevestigd als zelfstandig ondernemer (praktijk voor interim-, projectmanagement & organisatieadvies) en als zodanig actief voor MKB en grotere organisaties in het bedrijfsleven en bij de (Rijks)overheid. In zijn werk ondersteunt hij organisaties bij het realiseren van veranderprojecten op het snijvlak van mensen & processen, Informatiemanagement en automatisering/ICT.

René Kreeft is getrouwd en vader van twee dochters en een zoon. De VVD Enschede maakt deel uit van het huidige college van B&W en heeft zich de afgelopen jaren ingezet voor het verder ontwikkelen van het liberale gedachtegoed in Enschede. De wisseling van het fractievoorzitterschap vloeit voort uit de beslissing van Anneke Broekman -in haar vierde termijn als Raadslid- dat het, nu de huidige fractie goed is ingewerkt, een mooi moment is om ruimte te bieden aan anderen in het fractiebestuur.

Anneke Broekman zal haar taken als Raadslid binnen de VVD-fractie onverkort blijven uitvoeren. Daarnaast zal zij zich onder andere blijvend inzetten als vicevoorzitter van de Gemeenteraad en voorzitter van de Stedelijke commissie.

Jeroen Diepemaat (26), Raadslid sinds 2010, zal vanaf 1 oktober 2015 namens de VVD-fractie -naast zijn huidige taken- de functie van vicefractievoorzitter overnemen van René Kreeft.