De ledenvergadering van de VVD Enschede heeft gisteren Jeroen Diepemaat aangewezen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018. Met zijn 28 jaar is hij de jongste lijsttrekker die de VVD in Enschede ooit heeft gehad. Jeroen is al gemeenteraadslid sinds 2010. In het dagelijks leven werkt hij als bestuurssecretaris bij een thuiszorginstelling. Hij is al vanaf jonge leeftijd politiek actief. Onder andere was hij landelijk voorzitter van de JOVD. Jeroen heeft bestuurskunde gestudeerd aan de Universiteit Twente en is een geboren Tukker, die vanaf 2006 in Enschede woont.

Jeroen heeft veel zin om de kar te trekken voor de VVD tijdens de campagne: “Ik ben trots lijsttrekker te mogen zijn voor de VVD. Samen met een goede kandidatenlijst ga ik graag in gesprek met zoveel mogelijk Enschedeërs over onze plannen voor de stad.”

De VVD leden namen ook het verkiezingsprogramma aan. Daarin vallen een paar nieuwe punten op. De VVD’ers vinden het onderhoud van de openbare ruimte in de stad nog niet overal voldoende. Zij willen dat eindelijk het afgesproken basisniveau overal wordt gehaald. Ook wil de VVD dat er meer toezicht komt in de wijken en een striktere handhaving van de regels. Daarvoor wil zij een proef starten met het inzetten van ‘stadsmariniers’ zoals dat in Rotterdam gebeurt. De VVD onderschrijft de noodzaak om over te stappen op hernieuwbare energiebronnen, maar bekritiseert het blindstaren op windmolens. We moeten veel breder te kijken naar alternatieve technieken die passen in Twente, zoals geothermie, opslag van energie in cavernes, koude-warmte wisseling en andere vormen van duurzame energie(opslag).

Voor meer informatie:

Arnold Enklaar